Nu kan man börja ta i allt. Allt börjar förhoppningsvis gå fam Anderssons väg nu. Finns lite orosmoln i vägen men dem löser vi då på bästa sätt ifall vi är tvungna att gå igenom dem.
Vi har ansökt om stamnamn till vårat förhoppningsvis framtida katteri. Vi får väl se om vi får en trevlig julklapp till oss själva eller inte =) Nästan 4 år som kattnörd så har det satt sina spår =). Om allt går igenom så kommer ny hemsida startas så fort vi vet nåt.
Om allt går vägen så hämtar vi hem våran nya lilla Maine coon tjej Valkyria i slutet av jan. Kolsvart liten dam =). Men inget är hugget i sten än.
Vi har även skrivit kontrakt nu på våran nya lgh så flytt sker 1 feb. Ska bli så skönt att Andreas äntligen får ett eget rum igen.
Imon hämtar vi äntligen hem Tira igen. Efter 10 långa veckor så är det äntligen dax. Vet att hon har det superbra hos Birgitta och Thomas men hon har det ändå bäst hemma =). Men nu har man lämnat bort henne för första gången så skulle det bli så att jag nån gång behöver vara ifrån henne igen så är jag nog inte lika ynklig =) Det borde ju vara enklare andra gången än första =). Min älskade lilla sessa. Ska bli så skönt att få dra iväg på ett träningspass igen. Det har kliat lite i fingrarna under dess veckor och det ska bli kul och se hur mycket hon kommer ihåg och jag =).
Det lilla negativa som lurar bakom hörnet är att har vi riktigt otur så får vi betala två dubbla hyror men våran älskade uthyrare ska göra allt hon kan för att få in någon här till 1 feb så vi slipper.
Frodo har börjat få lite utväxter i ansiktet så som den utväxten vi plockade bort vid ögat för ett år sedan och fick reda på att det var en tumör. Nu har det kommit en vid sidan av nosen och tanken drar åt att den är elakartad nu när det har börjat sprida sig. Men peppar peppar så håller dem sig som dem är och så länge Frodo är Frodo go och glad kexchoklad så får han vara. Han är såpass gammal så jag tänker inte gå in och krångla med honom ifall det skulle gå utför. Men peppar peppar så är det "långt" bort.
Det börjar bli lite smårött under den svarta skiten på Bullen. Så jag vet inte om det börjar gå utför där oxå. Men peppar peppar så är det inget han har ont av än men minsta lilla så får han oxå somna in då vi vet utgången. Men det tar vi då. Vet bara att det kommer bli väldigt tomt här hemma ifall Bullen och Frodo får vandra över regnbågsbron ungefär samtidigt... Sedan fick jag brev ifrån FK idag där jag får lämna in en ny ansökan om sjukpenning. Går inte den igenom så får jag börja jobba i mitten av jan... Spännande värre.... Men nog om allt negativt. Just nu gläds vi av att alla mår så bra dem kan och allt äntligen kommer att få falla på plats för fam Andersson =).



Leave a Reply.