Saknad

11/12/2013

0 Comments

 
Har inte haft så stor lust och ork att skriva på senaste tiden. Tira har varit borta ca en mån och det känns så tomt just nu. Både i hjärta och hem. Saknar henne att hon alltid finns vid min sida eller rättare sagt mina knäveck =) Saknar att inte kunna hålla om henne när jag vill. Ingen som håller mig sällskap om nätterna. Hennes så egenskaper som man kan bli galen på som jag nu saknar nåt så otroligt. Min bästa vän som alltid är med mig oavsett om det bara är mys i soffan, ett träningspass eller bara en mysig skogspromenad uppe vid sjön.... Vet att hon har det super och hon är en fantastisk mamma till sina små prinsar. Snart är det glöggträff och då får jag komma ner och pussa och krama min älskade prinsessa <3
Vad som har hänt som är lite roligt är att jag Jim och Olle var på kattutställning i Norge tillsammans med Izor och Dizzy. Båda katterna behövde bli Grand och gärna det utlänska certet till Suprime. Innan resan som vanligt så blev det bad och jag blev så jävla stolt över mig att han blev så jävla snygg. Kommer till hotellet på fredagen och slänger i pudret i pälsen som jag gör kvällen innan utställningen. Problemet var ju bara att pudret inte gick in som det alltid gör. Katten blev askgrå. Panik panik. Jag borsta blåste och skaka men han såg ut som stryk. Min snygga föning var som bortblåst... Fan rent ut sagt. Kommer till utställningen på lördag och ser lokalen. Den var så liten man fick inte ha stolar eller bord för det fick inte plats. Jag skulle hellre vara mitt i nordstan på en lönehelg än att vara mitt i denna lokal och jag vet att Izor inte är så himla förtjust över små lokaler där ljudnivån blir så himla hög och allt var så stökigt. Visste inte om jag eller katten skulle flippa ut först.... Förstår ju att denna helg började toppen eller inte så jag hade inte så höga tankar.. Olle hade med sig nån spray som jag fick kammat igenom Izor med och det blev helt ok... Upp till domaren och det var inget snack om saken han blev GRAND. Tjohoo det trodde jag aldrig och han skötte sig så jävla bra. Inga tecken på att han var speciellt störd av omgivningen. DIzzy hade samma domare och blev oxå Grand. Tjohoo helgen var räddad. Tänk om vi båda kunde på certet på söndagen oxå men det var ju bara önsketänkande. Så bra skulle det aldrig gå det är ju oss det handlar om som allt nästan går emot hela tiden. Hade en ny domare på söndagen jag aldrig har haft innan... Hon hann inte ta i katten innan hon tar fram bedömingsedeln och skriver CAPS och utbrister att så här ska en skogis se ut nu kan jag ta honom.... VA??? Va hände fattade ingenting jag såg och hörde att vi fick vårat cert men hade aldrig varit med om det innan att det gick till så. Samtidigt som jag försöker höra vad hon säger att så här ser en skogiskropp ut. Inte ett uns fett på kroppen, Lång och musklad. Tänk att se denna fantastiska katt fullpälsad....Haha tänkte jag för mig själv han blir fullpälsad när helvetet fryser till is =) Men det är sak samma min älskade nakenkatt han gjorde det och jag måste ju börja förstå att andra tycker han är snygg oxå =) Dizzy fick oxå sitt cert så helgen var ju verkligen gjord för oss båda. Nu laddar vi om till Ädelkatten i dec och hoppas på att går lika bra där oxå =)



Leave a Reply.