I det stora hela har dec varit en månad med mycket glädje även om det har varit en hel del svackor på vägen.
Det positiva med denna månaden har varit.
1. Tira har kommit hem efter att ha bott hos Birgitta och Thomas i 10 v med valparna. Skönt att hon kom in i flocken här hemma som om hon aldrig hade varit borta. Så skönt att veta att man har en stabil flock. peppar peppar =)
2. Vi har fått vårat stamnamn. Ny hemsida kommer att startas upp som mestadels kommer att ha med djuren att göra. Sedan får vi se om denna finns kvar när jag behöver skriva av mig lite.
3. Valkyria är våran och hon är så snygg. Nu är det bara 3 veckor kvar tills hon kommer hem =)
4. Vi har fått reda på att det är en som flyttar in i våran lgh 1 feb så vi slipper 2 dubbla hyror =) Så nu ska denna tant åka till Ikea i dagarna och handla saker till nya lgh =)
Det var ju en mamma och hennes dotter här på visning dan innan julafton och hon var så nervös men supertrevlig. Hon berättade att hennes man hade slängt ut henne och dottern så dem just nu bodde hos hennes bror och letade efter en egen lgh ett eget litet kryp in som bara var deras. Ekonomin var inga problem då hon jobbade heltid som städare. Måste säga att det skar i hjärtat på mig att höra detta. Avskyr att det går ut över barnen när föräldrarna går skilda vägar. Hur fasiken kan man slänga ut sin egna dotter... Så fick hon välja så ville hon flytta in nu men hon visste inte riktigt hur man gjorde. Sa till henne att nu när du har tittat på lgh och om du vill ha den så trycker du ja på boplats... Fick då till svar att det hade hon redan gjort. Det gjorde hon på morgonen när hon fick erbjudandet... Ok då kan du bara vänta sa jag men jag kan gå ner till Åsa uthyraren på måndag och lägga ett gott ord för dig då vi och Åsa har väldigt bra kontakt. Hon blev superglad. Sa att jag inte kunde lova nåt men jag skulle prata med henne. Mån kl 9 stod jag nere på kontoret och pratade med Åsa och Åsa sa att det är klart att hon ska ha lgh hon skriver kontrakt nästa vecka..... Skickade ett meddelande till mamman och skrev stort grattis till lgh=) Hon ringde upp mig och var eld och lågor. På kvällen ringde det på dörren och där stod mamman med en liten present som tack för hjälpen... Sa till henne att jag har inte gjort nåt mer än att prata med Åsa det är ju endå Åsa som har sista ordet. Fick då till svar att du höll ditt ord och det betyder allt.... Ja vad säger man det värmer i hjärtat... Lite win win. Vi slipper hyrorna och hon och dottern får en lugn vrå att krypa in i....
Nyårsafton idag och jag ska snart hämta Jim på jobbet då vi ska handla och sedan ska vi ta en riktigt långpromenad med hundarna. Ja iallafall så långt Frodo klarar. Så länge vi går lugnt så klarar han en hel del. Sedan blir det en kväll i köket och matlagning. Lamm hasselbackspotatis och rödvinsås står på schemat en dag som denna....
Vi har även köpt en adaptil feromon doftavgivare och pluggat in i väggen och hoppas det ska hjälpa våra älskade vovvar. Dessa jävla raketer är jävulens påhitt till djuren... Tira tar det ganska bra inne men ute då låser hon sig och flämtar och börjar idiotdra i kopplet. Detta med att få kontakt med henne är nästan hopplöst. Frodo är livrädd både inne och ute. Inne skakar han och är inte kontaktbar. Påminner mycket om Diva när hon började skaka av höga ljud. Ute är han lika dan som Tira.... Tror att denna adaptil fungerar då Frodo har matvägrat i två dagar men när den hade varit inkopplad i ca 12 timmar så åt han. Han har inte skakat så extremt mycket på dem få smällarna som har kommit. Stora provet kommer i natt....
Negativt denna mån. Alla dessa jävla raketer och min jävla urinvägsinflammation. Har haft det hela jävla dec mån med två kurer av antibiotika och den vägrar ge sig. Nu måste jag vara utan medicin en vecka innan jag kan få en ny kur... Spännande värre tycker jag.... Men men vi får väl se vart detta slutar....
Måste även få säga att jag tycker det är lite kul när man springer på folk ute och dem frågar vad Tira är för ras och man svarar och få se deras ansiktsuttryck och deras hjärnor sätts på högvarv. Nu på fm sprang jag på en man och en kvinna och mannen frågade vad Tira var för ras. En kooiker svarade jag... ÖHHH en vadå?---- En kooiker svarade jag ingen. Mannen vände sig då och tittade på Frodo och sa att det där är en vanlig labbe iallafall.... Ja tänkte jag och Tira är en helt vanlig kooiker sist jag tittade efter iallafall =) Förstår ju att han menade att labbar är mer vanliga men det är så kul att se deras miner och man ser att hjärncellerna arbetar för fullt =).



Leave a Reply.