Tårarna bara rinner och det blir ju inte bättre att man sitter och ylar med till depplåtar medans man sitter här och skriver....
halv åtta idag var vi och lämnade in Bullen på Västra då det äntligen var dags att få iordning på hans ögon. Hade sätt fram emot denna dag så länge.
Halv elva ringer Inger och talar om att Bullen är färdig. Han vaknade bra ur narkosen MEN (lång tystnad) resten gick väl inte så bra det var värre än vad vi trodde.......
Det ögat som var bäst var en väldigt liten och trång tårkanal och det var så mycket slem och skit där i. Det enda dem kunde göra var att spola rent för stunden men det kommer att komma tillbaka.... Det var det bra ögat. Det sämre ögat visade sig att det fanns en missbildning som en stor propp i slutet av tårkanalen och det skulle aldrig gå att göra nåt åt. Så han kommer alltid se ut som en tvättbjörn. 
Just nu lider han inte men det är bara en tidsfråga.... Vi kommer att få tvätta ögonen mellan tummen och pekfinger 15 gånger per dag. Vi kommer att få åka in och ut till veterinären för att spola det ögat som går... Det kommer alltid vara infekterat under ögonen då det alltid kommer att finnas en retning där. Men så länge det är under kontroll så kan han leva med det. Men som sagt det är bara en tidsfråga innan det går utför allt för mycket allt ifrån en månad till tio år....Vi kommer slås för han så länge det är möjligt och så länge han får ett drägligt liv. Då han alltid kommer att se ut som en tvättbjörn så kommer han förmodligen aldrig att ställas. Han är anmäld till VK nu i slutet av sep. Men bestämmer mig på morgonen om man ska med eller inte då det hade varit så kul med iallafall en bedömning på denna så snygga typade katt. Men ser han allt för jävlig ut så får han inte följa med. Men hoppas hoppas,
Ninni och Jerker bröt ihop i telefonen och sa att vi stöttar er i vilket beslut ni än väljer. Om ni väljer att avliva honom eller omplacera honom eller att slåss för honom så länge det går. Omplacera är helt uteslutet. Han är en kär familjemedlem och han stannar här tills det sista.
Jerker sa att han har två kullar som ska födas i mitten av okt slutet av okt och leveransklara i jan i samband med utställningen i Örebro. Och den bästa typade hanen ska du ha. Inte en krona ska du betala. Jag har lovat dig en utställningskatt och det ska du ha... Jaha var min tanke så långt har jag inte tänkt.... Diskuterade med Jim har vi plats?... Nja vem vet verken Frodo eller Bullen lever om ett halvår då båda lever på "lånad" tid.... Ja vi fixar så vi får plats. I värsta fall får vi väl flytta till större.... Har vi råd ekonomiskt???.... Ja vi får prioritera så vi får råd svarar Jim. Du ska ha din utställningskatt för det är det som håller dig uppe just nu och får dig att må bra och komma ut och träffa folk. Utan djuren och utställningar så är det inte mycket kvar av dig.... Vilken underbar man jag har <3 Ringde Jerker och sa att jag vill inte ha en katt bara för sakens skull utan isåfall vill jag ha en katt som är lovad typad som Bullen. Sedan kan man aldrig veta men man kan gissa. Självklart svarade Jerker att du ska ha en riktigt bra typad. Jag har lovat dig en grym utställningskatt och det ska du ha... Ok men vi får se vad som kommer ut och det är långt kvar till jan det kan hända mycket till dess. Ja lever alla i fam när det väl gäller så kommer det bli trångt och jag hoppas ju innerligt att dem gör det. Men jag känner lite att då får det bli det för stunden för jag vill ha min utställningskatt för jag behöver det. Ingen av mina familjemedlemmar mår dåligt eller blir illa behandlad. Det är rent och fräscht men men mycket tankar som snurrar runt. Just nu är det full fokus på Bullen och vi är så välsignade att ha honom i vårat liv då han förgyller våran vardag och vi tar vara på alla dagar vi får vara tillsammans med honom  



Leave a Reply.